Groene thee

GROENE THEE

Fris, helder en lekker positief — onze groene thee is een kleine opkikker in een kop. Het is bij uitstek de thee die in China en Japan wordt gedronken, waar theeliefhebbers al bijna 5000 jaar overtuigd zijn van de verfrissende werking en heilzame effecten. Groene thee is afkomstig van dezelfde struiken als zwarte thee, maar dan van de jongste blaadjes, voor een frissere, lichtere smaak met een delicaat evenwicht van een wat vollere en een natuurlijke ‘aardige’ smaak voor een heerlijke kop thee die je op elk moment van de dag kunt drinken.

Voordelen van groene thee

  • Een verfrissende manier om aan je aanbevolen dagelijkse vochtinname te komen1.
  • Groene Thee bevat flavonoïden. Slimme voedingsstoffen die van nature voorkomen in plantaardige voeding zoals groente en fruit en die goed voor de bloedsomloop schijnen te zijn2.
  • Het is zelfs zo, dat er in één kop Lipton groene thee meer natuurlijke flavonoïden zitten dan in drie glazen sinaasappelsap (wat niet wegneemt dat sinaasappelsap boordevol vitamine C en andere gezonde voedingsstoffen zit)3.
  • Een calorievrije drank als je ’m zonder melk of suiker drinkt.

    Tips om deze thee te drinken

    Onze groene thee is perfect voor die momenten van de dag dat je even een pauze nodig hebt om nieuwe energie op te doen. Geweldig om jezelf weer op te laden en ertegenaan te gaan. Of als dosis pure zonneschijn die je even heel hard nodig hebt voor een stressvolle vergadering.

    De frisse smaak van groene thee combineert traditioneel goed met Aziatisch eten, vooral gezonde gerechten met vis, zoals sushi. Maar het is ook heerlijk bij iets zoets, zoals een chocoladekoekje en dan daarna een slok groene thee met zijn reinigende werking.

    Zo haal je het beste uit deze thee

    Als je groene thee weleens hebt geproefd en je vond hem aan de bittere kant, dan komt dat waarschijnlijk doordat hij te lang heeft getrokken. Onze groene thee smaakt beter als je hem zachtjes laat trekken in heet water dat je na het koken heel even hebt laten afkoelen. Dit helpt echt om die heerlijk frisse en verkwikkende smaken tot hun recht te laten komen. Om te voorkomen dat de smaak bitter wordt, raden wij aan om groene thee niet langer dan 2 minuten te laten trekken.


    1De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vochtinname is voor vrouwen 2 liter en voor mannen 2,5 liter.
    2Gegevens van Unilever. Het gehalte aan flavonoïden is berekend met gegevens van de USDA database voor de Flavonoid Content of Selected Foods, Release 3.1 (mei 2014) (NDB Nr. 09206). De hoeveelheid van een kop Lipton groene thee en een glas verse sinaasappelsap komt overeen met 0,24 liter (8 fluid ounces).
    3Groene thee bevat ongeveer 276 mg flavonoïden per 200 ml. Gebaseerd op de USDA Database voor de Flavonoid Content of Selected Foods, Release 3.1 (juni 2013) NDB nr. 14653.
    Gebaseerd op de dagelijkse inname van ten minste 500 mg flavonoïden, zoals bijvoorbeeld 3 koppen thee per dag, als onderdeel van een gezond dieet en een gezonde levensstijl.
    Dagelijkse consumptie van ongeveer 600 mg catechine gedurende een periode van 8 tot 12 weken. 7 tot 8 koppen groene thee leveren ongeveer 600 mg catechine. Te consumeren als onderdeel van een evenwichtig dieet en een actieve levensstijl.

    Wees creatief met thee

    Wees creatief met thee