Skip to content
lipton purpose

Everything is better when together



Het leven is leuker wanneer je samen dingen kan beleven en delen. Samen met je vrienden genieten van een heerlijk verfrissend drankje op het terras, samen dansen op een festival of chillen in het park. Genietend van de heerlijke zonnenstralen die energie en positiviteit met zich meebrengen. Lachen om flauwe grappen of leuke verhalen.

Helaas geeft 49% van de young millenials aan zich wel eens eenzaam te voelen of eenzaam te zijn*. Dit kan zich uiten in sociale eenzaamheid wanneer iemand geen of nauwelijks mensen om zich heen heeft, maar ook in emotionele eenzaamheid waarbij je wel mensen of vrienden om je heen hebt, maar waar waardevolle connecties ontbreken.

Kwaliteit in connecties kan ontbreken doordat de mensen om je heen je niet begrijpen of wanneer je je niet gehoord voelt. Helaas durven veel jongeren niet over deze (ervaren) eenzaamheid te praten, terwijl dit wel kan helpen.

 

lipton purpose

Benieuwd geworden naar de andere afleveringen? Klik dan hier voor aflevering 1 en hier voor aflevering 3!

Lipton Purpose


Let’s Talk About It



Met de mediacampagne #Letstalkaboutit nodigt Lipton alle jongeren uit om het gesprek aan te gaan: wat waren voor jouw waardevolle momenten met je vrienden, wanneer heb jij je voor het laatst eenzaam gevoeld en wat heb je er aan gedaan om hier iets aan te doen? Wat betekent vriendschap voor jou? Middels verschillende korte videos wordt het verhaal van verschillende vriendengroepen in Nederland verteld: op een authentieke en pure manier maar wel op de vrolijke en zonnige manier die jij van Lipton gewend bent. Echter erkennen we dat elke vriendengroep anders is, en dat iedereen vriendschap óf eenzaamheid op een andere manier ervaart. Graag zouden wij ook jouw verhaal willen horen: ben jij wel eens eenzaam? Voel jij je soms niet gehoord? Wanneer is de laatste keer dat je een goed gesprek met iemand hebt gehad? Nog belangrijker; welke stappen heb je gezet om minder eenzaam te voelen? Deel deze met de #letstalkaboutit en inspireer anderen om hetzelfde te doen.


* PDC Study Unilever 2020
 


Nationale Coalitie Een tegen Eenzaamheid


Middels de Nationale Coalitie tegen eenzaamheid slaan bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen de handen in een om eenzaamheid te bespreken, het taboe te doorbreken en /of te verminderen. Meer informatie over de nationale coalitie vind je hier

De Nationale Coalitie Een tegen eenzaamheid  heeft ‘een klein gebaar’ in het leven groepen. Een klein gebaar is een overkoepelende campagne waar de leden van de nationale coalitie zelf een ‘gebaar’ maken dat eenzaamheid bespreekbaar maakt of aanpakt. Lipton’s gebaar is haar campagne ‘Let’s talk about it’, wat eenzaamheid onder jongeren bespreekbaar maakt en jongeren informeert dat zij er niet alleen voor staan. Ben of ken jij iemand die zich eenzaam voelt, neem dan eens een kijkje op deze website en maak het verschil.