Skip to content
Sustainability hero

Steun voor

Communities


Het effect van
een slokje lipton

 

De natuur is altijd onze theefabriek geweest. Elk kopje thee of flesje ice tea van Lipton is afkomstig van bladeren die op een natuurlijke manier hun rijke smaak en aroma hebben gekregen. Elk slokje maakt niet alleen jouw dag beter, maar ook de toekomst van de lokale samenleving die dat slokje mogelijk maakt.
 

Oost, west,
thuis best

Op de theeplantage Kericho wonen ongeveer 50.000 mensen, van wie er 5.500 een vaste baan hebben. In het hoogseizoen komen daar nog eens enkele duizenden mensen bij. We garanderen dat de omstandigheden waarin ze werken en wonen goed zijn. Zo wonen alle Kericho-werknemers en hun gezinnen er gratis, is er gratis schoon drinkwater en komt de stroom in de huizen van zonne-energie.

Daarnaast hebben we 2 community-ziekenhuizen, 4 gezondheidscentra en 23 apotheken waar mensen terechtkunnen. In 2006 won onze Lipton-plantage een prijs voor haar hiv/aids-programma.  

onderwijs voor
onze mensen

Voor de gezinnen van onze 5.500 werknemers van Lipton-plantages in Kenia zorgen we voor crèches, basisonderwijs en vervolgonderwijs.

We zorgen er ook voor dat onze medewerkers regelmatig getraind worden op onze Farmer Field Schools. Wereldwijd hebben minstens 86.000 van onze boeren (onder wie 46.000 vrouwen) op deze scholen onderwijs gekregen. Daardoor kunnen we de beste landbouwmethodes ontwikkelen, de kwaliteit verbeteren en de oogsten vergroten. Verder hebben we bijna 600.000 kleine boeren geholpen met het verkrijgen van de Rainforest Alliance Certification; Kericho was de eerste plantage ter wereld die in 2007 dit certificaat kreeg.

van ik naar wij

Empowerment voor
80,000 vroumen

Lipton en de ME to WE Foundation werken samen in het empoweren van 80.000 vrouwen en hun gezinnen uit communities op Keniaanse theeplantages. Als je voor Lipton kiest, steun je de programma’s die vrouwelijke werknemers op theeplantages toegang geven tot empowerment tools (waaronder trainingen op het gebied van financiën en business). Daarmee kunnen ze meer doen met het geld dat ze verdienen en leiders worden binnen hun communities.
 

Unilever geeft

het goede voorbeeld

Lipton maakt deel uit van de Unilever-groep. Het doel van Unilever is simpel maar duidelijk: duurzaam leven moet gewoon worden. Unilever heeft beloofd dat in 2025 al zijn plastic verpakkingen 100% herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar zijn. Unilever is ook bezig om meer gerecycled materiaal in zijn verpakkingen te verwerken.

Door middel van het Sustainable Living Plan heeft Unilever veranderingen teweeggebracht in de manier waarop we aan onze materialen komen, onze verpakkingen maken en met ons afval omgaan. En Unilever ontwikkelt nieuwe technologie waarmee je kunt zien wat er in je favoriete producten zit.

BLIJF UP-TO-DATE! VOLG LIPTON OP INSTAGRAM EN FACEBOOK